Wednesday, November 30, 2011

the day i'll never forget

12.08 tengah hari...
dapat mesej adik
adik : kakak, opah dah meninggal
saya: bila??
adik: pukul 5.45 petang waktu Malaysia tadi

12.15 tengah hari...
telefon maksu,
maksu: nak, kuat ye, opah kamu dah takde, kami on the way ke Putrajaya ni

mesej abah, sebab takde kekuatan untuk sampaikan berita secara verbal, tapi...takde respons

berbalas-balas komen facebook dengan sepupu
edy: ko da bgtau makcik ke??td kami da bgtau tp xde lak die kol balik lepas tu...senyap je...

16.51 petang
telefon ayah, risau berita tak sampai lagi.. tapi, masih tiada respons

16.56 petang...
ayah: abah baru habis solat isyak ni... kami semua sihat-sihat di madinah. kakak sihat? macam mana sekarang?


*********************

hati siapa tak sebak bila nak sampaikan berita sedih pada orang tersayang
lagi-lagi apabila yang pergi adalah yang terakhir
bagi kedua-dua belah pihak

inna lillahi wa inna ilaihi rajiun

pada yang membaca
sama-sama mendoakan kesejahteraan
almarhumah Zamzilah bte Lazim
ibu kepada ibu saya


5.35 petang UK
29 November 2011

2 comments:

Azwina HazwaniF said...

Innalillahi wainnailaihi rajiun....takziah Qilah...mudah2an rohnya ditempatkn dalm kalangan org2 yg beriman..ameen..be strong...

أومي عائشة كريم said...

Innalillahi wainnailaihi rajiun.. sabar ye kak qila..smoga arwah tenang di sana..