Sunday, July 19, 2009

perihal si bintang gemini



salam..

jiwa berkecamuk.
jiwa kacau..
tak tenang hati dibuatnya.



hari ni rasanya macam nak 'share' input tentang blogger yang menggunakan gelaran QiLaRaFt ni.
berzodiakkan Gemini dan merupakan kelahiran Jun, sedikit sebanyak mempengaruhi karakter dan emosi diri.

bagi sesiapa yang ingin mengenali diri ini, wajarlah jika anda melihat-lihat serba sedikit ciri-ciri gemini ini. takde la sakit hati kalo tiba2 dia ter'emo tak tentu pasal.

antara yang ketara ialah, dia ni seorang yang mudah berubah sikap, mood dan idea. dalam erti kata lain, kadang - kadang mudah juga berubah emosi. mood swing la kata kan.. tapi, seteruk mana pun perubahan emosi tu, takde la lame mane. orangnya juga sangat mudah terasa hati/ marah, tapi pada masa yang sama, mudah juga untuk kembali normal. bile dah cepat panas kene la cepat sejuk balik.. kalo tak, kawan pun lari. betul tak?

satu lagi ciri-ciri manusia ini ialah sangat suka menangguhkan kerja. tak kisah la homework ke, assignments ke, pedulik haper. asalkan hati gumbira. haa, contoh paling baik, ni mase tengah taip post kali ini, sebenarnya banyak je lagi kerja lain yang da bertimbun menunggu untuk diselesaikan. tak tau la camne nak ubah sikap ni. bukan tak pernah cuba, tapi seringkali gagal.

next, orang ini juga sangat mudah tertarik dengan barang-barang yang branded2. setiap kali kalau pergi shopping dengan member, mesti baju yang dipegang berharga agak mahal dan dari jenama yang memang ada kelas. nak buat camne, da memang itu citarasa dia. susah2..

baiklah, untuk memendekkan lagi isi kali ini, the last point that reveals the true personality is that orang ini tersangatlah cerewet dan suka memilih. hal ini dapat dinyatakan dengan jelas dalam pemilihan makanan. bukan senang untuk dia ni memilih makanan yang betul2 kena dengan seleranya..

serba ringkas, ini je la yang dapat dikongsikan bersama. nak tau lagi?



~CARILAH SENDIRI~


2 comments:

Anonymous said...

Ishhkkhh..tak lar semua gemini cenggitu..bab mood swing tu betul la..cpt sgt nak terasa hati..tp mmg cpt sgt sejuk..Janji org yg berdepan org gemini nih reti tutup mulut kejap.Then bila nampak mcm dah bleh berckp makna nyer dah ok la tu..hehe

Bab menangguh keje tu bkn my type lar..dan memilih brg branded pun bkn my type..bab memilih pasangan tuh mmg yea...
Sgt cerewet tu betul..sumtimes benda kecik pun org gemini nih bleh nampak...
For information, skrg nih i berkwn ngn org gemini gak..
adooii..Tuhan je tau cmana perasaan nih..Kini baru la aku sedar, betapa susah nyer bila melayan kerenah aku,..skrg kena la aku ngadap org yg mcm aku...hehe

qilaraf said...

btol2... xsume org gemini ada sikap2 ni, tapi, sedikit sebanyak ade gak persamaan.. huhu