Sunday, June 14, 2009

a trip to penang

salam and hi~

nampaknya dah lama juga tak 'update' blog ni. berdebu dah sikit2 nih. almaklumlah, orang sibuk la katekan.. huhu..

tadi, saye baru je sampai rumah. dah nak dekat 5 hari jugaklah takde kat rumah. begini ceritanya...

saye 'join' rombongan pengantin lelaki, yang jugak merupakan sepupu saye sebelah ayah, bernikah dengan gadis pilihannye, yang asalnye dari penang.. anak mami ke bukan, saye pon tak perasan la pulak..

kami memulakan perjalanan ke penang seawal hari rabu. bukan ape, walaupun sesi akad nikahnye hari jumaat, ayah membuat keputusan untuk balik kampung kat perak.. ye la, jenguk opah kami yang dah lanjut usianye.. sekarang ni dia da tak larat nak jalan sebab kaki da tak kuat nak tampung berat bedan. jadi kalau nak ke mana2 pun, sangat2 la memerlukan kerusi roda untuk bergerak. sian opah.. sepanjang semalam di kampung, saye juga berpeluang menjage opah bile dia nak ke tandas ke, nak makan ke, ape ke.. ye la.. bukan senang nak menjage orang tua yang dah lanjut usia, tapi sekali dapat tolong tu, rase best sesangat. huhu.. berbakti pada orang yang da membesarkan mak saye dulu.. besh oo~

next day, hari khamis lak. siang tu, xde buat pape pun.. menjalankan 'duty' menjage opah je.. petang tu pulak pergi rumah angah kat ipoh.. misi utama, nak ikut anak dia, kak zila and suami balik ke rumah mereka di kulim kedah ( secara kebetulan, betul2 depan skola lame yuges, mrsm pdrm kulim)

pagi esoknye, tros kami cabut ke penang.. sempat naik feri dan menikmati keindahan tepi laut kat pulau tu sebelum check in kat hotel vistana.

kat hotel tu, kami dapat bilik kat tingkat 25, dan tingkat yang paling tinggi sekali ialah tingkat 28.. bayangkan je lah.. huhu..

saya sempat la jugak nak tido sekejap sebelum siap2 nak pergi ikut majlis akad nikah kat masjid.. time kat masjid, majlis berlangsung selepas solat asar. lepas selesai semua tu, kami disajikan dengan 'hi tea' kat hotel seri malaysia. sebelah masjid tu je pon..makan makan makan.. bile da kenyang, mase nak balik tu jugaklah abah boleh tersesat jalan sampai ke mane tah.. naik turun bukit.. pening kepale... perjalanan ke hotel yang sepatutnye makan mase 15 minit tetibe je jadi nak dekat 2 jam.. hadoi.. letih dibuatnye..

esoknye, majlis bersanding dibuat kat kompleks ape tah.. tapi serius besay gile dewan tu.. memang 'high class' la gak majlis tuh.. gambar2 akan diupload di kemudian hari memandangkan broadband yan disayangi telah masuk icu dan rase macam tak best pulak kalo nak upload kat desktop rumah.. lambat nak mampus kalo nak upload gambar..



okeh, ni perihal lain pula..

dengan ini, diishtiharkan, esok, bersamaan 15 jun, saye, akan memandu dengan penuh berhemah dan mematuhi segala peraturan jalan raya demi sampai ke maktab terchenta dengan selamatnya. ini merupakan kali pertama saye akan memandu keluar dari negeri selangor, berikutan sijil spm yang dah lame terperuk kat dalam pejabat tuh.. entah2 da berhabuk bile ambik esok nih..

dan, yang membuatkan trip ini lagi best, saya dan adah, intan dan mungkin juga damo, akan bermukim di rumah cikgu warden yang disayangi, cikgu mardziah selama 3 hari 2 malam, insya'allah...

bukan senang nak merase jadi cam warden kat ps neh.. huhu..
ok lah, doakan saye selamat pergi dan selamat pulang ek~
nanti saye update citer kat ps pulak..

that's all for now.. jaa~

3 comments:

Aliaa Zulkifli said...

ko tak jd flowergirl ke kt wedding tuh? ahaks~

sijil spm aku kt skola aku malas nk amik leh tak? malas siott.. bkn nyer aku selesa pon nk p sana walopon hanyalah blkg umah aku sajerr.. ngahaha!

qilaraf said...

hoho...
ak lg rela jd tukang melantak...
perut pon kenyang..
huhu...
ko ni...
sia2 la kalo xamik...
penat2 je ko jwb peksa dulu..
ala, ko lari r..
gi amik cpt2...
tros cabut..
jgn jmp mane2 ckg xberkenaan...
hua3

fieqa said...

wah3..besh2..
aku ingat ko y kawen..ha3

weh..ni y jeleshh nie.
aku x p kot kisas..adehh3..
sedih3...

huwaaaaa..........
ntah ler..no comment.


uit, brodband camne...